خدمات لیفتراک

خدمات لیفتراک

آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که اگر سرویس‌های دوره‌ای مربوط به لیفتراک خود را به موقع انجام دهید می‌توانید از هزینه‌های سنگین برای تعمیرات اساسی جلوگیری کنید.

بررسی فنی و سرویس به موقع همه اجزا لیفتراک از جمله موتور و گیربکس، فیلترها ، تعویض به موقع روغن موتور و گیربکس، چک کردن روغن هیدرولیک و سیستم هیدرولیک، چک کردن دکل و جک‌ها و…. تاثیر به سزایی در صرفه جویی هزینه‌ها دارد.

البته باید در نظر گرفت که می‌توان این سرویس‌ها را توسط کارشناس و مکانیک با تجربه انجام داد که اگر در زمان مناسب نیاز به تعویض یا تعمیر قطعه ای بود انجام شود ‌ زیرا با توجه به افزایش قیمت‌ها نسبت به سال‌های گذشته هزینه‌های تعمیر اساسی یا بازسازی لیفتراک بسیار افزایش پیدا کرده است.

مجموعه اپال ماشین علاوه بر ارائه خدمات بابت لیفتراک‌هایی که به فروش می‌رساند آماده عقد قراردادهای تعمیر، نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای سایر لیفتراک‌های مشتریان عزیز در تمام نقاط ایران می‌باشد.

سرویس دوره ای لیفتراک

سرویس دوره ای لیفتراک بسته به مدل و میزان ساعت کارکرد لیفتراک متفاوت می‌باشد.

معمولا لیفتراک صفر و لیفتراک کم کارکرد در طول سال به ۵ بار سرویس دوره‌ای نیاز دارند که برای لیفتراک نو تقریبا هر ۴۰۰ ساعت کارکرد یک دوره سرویس نیاز می‌باشد.

در سرویس دوره‌ای لیفتراک صفر و کم کارکرد به غیر از چک کردن قطعات مختلف لیفتراک نیاز به تعویض قطعات مصرفی لیفتراک شامل فیلتر روغن و فیلتر هوای لیفتراک، روغن موتور و گیربکس لیفتراک می‌باشد.

هم‌چنین باید در نظر داشته باشیم برای سرویس‌های دوره‌ای لیفتراک علاوه بر ساعت کارکرد ،شرایط و محیطی که لیفتراک در ان مشغول به کار است نیز دارای اهمیت می‌باشد.

مواردی از قبیل : شرایط آب و هوایی ،محیط‌های الوده و پر از گرد و غبار ، چک کردن لیفتراک در فصول مختلف سال و…

برای مثال فیلتر لیفتراک که در محیط پر گرد غبار کار می‌کند زودتر از سایر لیفتراک‌ها نیاز به تعویض دارد.

سرویس دوره‌‍ای لیفتراک کارکرده

در لیفتراک کارکرده با ساعت کارکرد بالا علاوه بر تعویض قطعات مصرفی لیفتراک، قطعات اصلی نیز حتما باید توسط مکانیک لیفتراک مورد بررسی قرار گیرد.

مواردی که مکانیک لیفتراک باید در نظر بگیرد و چک شود عبارتند از: روغن سوزی لیفتراک ، کم کردن روغن گیربکس و موتور لیفتراک، روغن ریزی ، سیستم هیدرولیک لیفتراک، کم کردن اب رادیاتور لیفتراک و مواردی از این قبیل

بازسازی و اورهال لیفتراک

منظور از اورهال و بازسازی لیفتراک مجموعه فعالیت‌هایی است که روی لیفتراک کارکرده مدل پایین انجام می‌شود تا تقریبا همه اجزا و قطعات لیفتراک نو شود.

کارهایی که معمولا برای بازسازی لیفتراک انجام می‌شود عبارتند از: تعویض موتور یا قطعات موتور لیفتراک مانند سیلندر موتور، تعویض قطعات مربوط به به گیربکس لیفتراک در لیفتراک برقی تعمیر برد حرکت و برد بالابر لیفتراک، رنگ آمیزی و نقاشی لیفتراک و تعویض قطعاتی که در ظاهر لیفتراک نیز تاثیر گذار است.

مانند چراغ ها، صندلی لیفتراک، لاستیک‌ها و مواردی از این قبیل که از همه لحاظ یک لیفتراک کارکرده با مدل پایین کارایی یک لیفتراک در حد نو را داشته باشد.

چک لیست روزانه :

برای افزایش طول عمر لیفتراک و تضمین ایمنی آن بازرسی روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است، این بازرسی‌ها بهتر است قبل از شروع به کار لیفتراک انجام شود و تنها چند دقیقه طول خواهد کشید ولی در عوض لیفتراک در وضعیت مناسبی برای کار شما قرار می‌گیرد.

به منظور جلوگیری از حوادث برای لیفتراک بهتر است اپراتور قبل از شروع کار با لیفتراک آسیب‌های احتمالی را شناسایی کند.

مخصوصا در زمانی که یک لیفتراک توسط چند اپراتور استفاده می شود مهم است هر اپراتور وضعیت لیفتراک را با دقت چک کند.

بررسی‌های بصری :

  • لاستیک ها
  • وضعیت چراغ ها
  • علائم آسیب به بدنه
  • علائم آسیب به دکل و اتصالات
  • بازدید زیر لیفتراک برای نشت روغن و سوخت
  • بررسی های فنی:
  • بررسی کپسول گاز مایع از نظر نشت
  • اتصالات باطری لیفتراک
  • بررسی شیلنگ های هیدرولیک

بررسی سطح مایعات :

  • روغن هیدرولیک
  • روغن ترمز
  • سوخت لیفتراک
  • بررسی آب رادیاتور و ضد یخ

پس از انجام بررسی‌های اولیه اپراتور می‌تواند با راه انداختن لیفتراک چند آزمایش ایمنی به شرح ذیل نیز انجام دهد:

  • ترمز دستی
  • حرکت جلو و عقب
  • بوق ،چراغ های خطر ،چراغ های راهنما
  • محدوده حرکت فرمان
  • بالا و پایین آمدن دکل لیفتراک

گذراندن این روال بازرسی روزانه نه تنها باعث افزایش ایمنی می‌شود، بلکه بر تعمیر لیفتراک و نگهداری لیفتراک و هم‌چنین جلوگیری از خرابی های گسترده تاثیر می‌‍گذار .

با این بررسی‌ها هر گونه مشکل احتمالی لیفتراک قبل از اینکه به موضوع اصلی نگران کننده تبدیل شوند توسط اپراتور قابل شناسایی می‌باشد.

2 دیدگاه برای “خدمات لیفتراک

  1. سید علی واقفی گفته:

    سلام و خسته نباشید، لطفا بفرمایید سرویس دوره ای در جنوب کشور که هوا بسیا گرم میباشد هر چند ماه یکبار بایستی انجام بشود و کدام موارد مهمتر هستند. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش و استعلام قیمت
×

سلام! برای ارائه انواع لیفتراک، جک پالت، استاکر و قطعات یدکی در خدمتتون هستیم.

 

× مشاوره رایگان و درخواست پیش‌فاکتور